Monday, December 6, 2010

Ut på sjøen, eller isen...



I dag har jeg vandret igjennom snødekt skog, målet var Oscilia, lokasjon bøya. Jeg skulle levere goder til min kjære. Han møtte meg ved stranden, men isen var ikke helt best innerst ved land og bli våt var ikke på tale, så Henning måtte hente kanoen. Så gikk vi på rekke, han først med meg ca.ti meter bak...lært noe i dag også. Har faktisk aldri gått så langt ut på isen før, er glad jeg hadde med Henning. Turen over isen gikk bra og fikk tatt noen bilder, med andre ord, vi måtte ikke løpe fra en sprekk som åpnet seg. Etter å ha vært ute i kulden var det godt og komme inni varmen og ehm litt rot, men koselig var det. Vi delte en frossen pizza, men litt for brått var tiden inne for avreise. Av diverse grunner er jeg ikke fastboende i båten om dagen, men kommer på besøk så ofte jeg kan, som helst kunne vært oftere. Da var det samme regla da. På rekke og rad, til stranda, hvor vi møtte på Nimo. Dette betød at jeg måtte løpe opp skråningen, mens Henning holdt han fast slik at han ikke fulgte etter. Så ble det ikke helt den samme regla alikevel da. Det var et så absolutt hyggelig besøk, gleder meg til å komme igjen. Skogen var enda mørkere på tilbake veien, og nå er jeg på fastland og savner mine to der ute på isen.

Henning i "ut på isen" utstyret sitt :P







1 comment: