Thursday, December 16, 2010

Det ser ut som isen blir tykk nok

Det står gode nyheter i avisen i dag

Jeg har med bekymring sett at været har vært mildere i det siste, og tenkt mye på hva dette har å si for isen. Jeg må minimum kunne kjøre 1 tonn hvis jeg skal flytte hovedmaskinen til Nemi i ett stykke, og da trenger jeg jo ganske solid is. Nå er det meldt 15-20 cm snø og 15-20 minusgrader til uken. Det er akkurat det jeg trenger for at isen skal bli pansersterk! Kanskje jeg til og med kan bruke traktoren til JBM, og ta enda større lass. Hvis jeg flyttter 1 tonn i slengen må jeg kjøre over 30 turer.

Da er det også på tide å få satt i gang prosessen for alvor. Jeg trenger å bygge ferdig transportkjelken, få tak i motorsager og ordne med løfteutstyr. Viktigst av alt trenger jeg en håndtlanger. Magnus truer med å komme ut hit og tilbringe en helaften i kveld, så jeg får prøve å overtale ham da. Nå er Emil ute og bryter i råken utenfor Kambo, solen er på vei opp over siloen og havregrøten putrer på komfyren. Dagen kaller med viktige gjøremål, så jeg får sette punktum. Jeg måtte bare dele den gode nyheten :-)

1 comment:

  1. Me like :)

    Gleder meg til å være sammen deg til i morgen kjære min :)

    ReplyDelete