Tuesday, December 7, 2010

Ikke noe salg denne gangen heller...

Lisette kom på forsyningsbesøk i går, som dere ser av innlegget hennes. Det er så sjelden mellom hver gang hun komer hit nå, at det kjennes mer og mer som å ha en fremmed på besøk. Det var litt spennende, og samtidig litt skummelt å lede henne over isen. Selv om jeg vet veldig godt at det går an kjøre traktor her nå, er det utrolig hva slags ting man begynner å tvile på når det involverer noen man er glad i.

Størsteparten av dagen i dag har gått med til å hjelpe Ulf med å finne ut at han ikke skal ha Fjordbåten. Dermed har jeg forsømt to viktige gjøremål, nemlig å sette i gang en snøsmelte og å skaffe meg en form for transport. Jeg gir offiselt opp å selge båten nå. Det blir motorsag og så slede over isen nå, jeg har allerede rotet meg inn i et hjørne ved å utsette det for lenge.

Båten skulle delvis byttes bort i en VW Caddy, men nå som den er utenfor rekkevidde får jeg se meg om etter noe annet. Det står en uregistrert moped hos pappa, som jeg hadde tenkt å konvertere til amfibie-kano. Kanskje jeg bare skal ta den i bruk over isen? Det høres helt sinnsykt ut å gå gjennom i 50 km/t, men jeg tror det er en grei sjanse for å bli liggende igjen oppå dersom det skulle skje. Hvis ikke, overlever jeg nok i drakta hvis jeg bare kommer meg opp i tide.

Nå smelter jeg snø på komfyren til oppvasken. Det strider hardt imot alle prinsipper og instinkiter å bruke min dyrekjøpte diesel-strøm til vannsmelting, særlig når gratis sjøvarme rett utenfor kunne gjort jobben. Snøsmelteanlegg får bli første prioritet etter frokost i morgen!

1 comment: